14 تکنیک موثر SEO برای هدایت ترافیک ارگانیک در سال 2022

آموزش طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

14 تکنیک موثر SEO برای هدایت ترافیک ارگانیک در سال 2022


فهرست مطالب: ↓
1) بهینه سازی محتوا را فوراً اجرا کنید
برای اکثر افراد، سئو مستلزم انتشار منظم محتوا، هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید و دریافت لینک به آن صفحات است.

اما متخصصان باتجربه سئو می‌دانند که می‌توانید با بهینه‌سازی محتوای موجود خود از طریق فرآیندی به نام «بهینه‌سازی محتوا» ترافیک ارگانیک خود را به صورت استراتژیک‌تری افزایش دهید.

هدف بهینه‌سازی محتوا، بهینه‌سازی متا تگ‌های یک صفحه مانند موارد زیر است:

شامل کلمات کلیدی اولیه و ثانویه با تراکم صحیح
داشتن تعداد کلمات مناسب
تضمین خوانایی عالی
داشتن متا عنوان و تگ توضیحات بهینه
در اینجا چهار روش وجود دارد که می توانید بهینه سازی محتوا را در سراسر سایت خود به راحتی و سریع پیاده سازی کنید.

الف) تعداد کلمات و چگالی کلمات کلیدی مناسب را بیابید
هر SERP متفاوت است. برخی از پرس و جوها بلافاصله در یک قطعه برجسته پاسخ داده می شوند، در حالی که برخی دیگر با صفحات فروش 500 تا 1000 کلمه ای بهتر ارائه می شوند. سپس پرس و جوهایی وجود دارند که به مقالات عمیق بیش از 3000 کلمه نیاز دارند.

همه اینها به این معنی است که هیچ تعداد کلمه درست یا غلطی برای هدف گیری وجود ندارد، زیرا صرفاً در پرس و جوی جستجو و صفحات با رتبه برتر آن مرتبط است. با این حال، اگر این را اشتباه متوجه شوید، رتبه بندی برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

ب) عناوین متا خود را برای بهینه سازی CTR آزمایش کنید
تگ‌های عنوان یکی از مهم‌ترین تگ‌های درون سایت برای بهینه‌سازی صفحه هستند. توضیحات متا؟ نه چندان با این حال، فقط به این دلیل که گوگل برای رتبه بندی یک صفحه به توضیحات متا نگاه نمی کند، به این معنی نیست که آنها اهمیتی ندارند.

توضیحات متا عالی می تواند CTR را به شما افزایش دهد که می تواند منجر به رتبه های بالاتر شود. چندین سال پیش، رند فیشکین توضیح داد که چگونه گوگل ممکن است در یک قسمت جمعه تخته سفید به آن نزدیک شود: "اگر کلیک های نتیجه موقعیت چهار بیشتر از نتیجه موقعیت دو باشد، آیا نباید آنها را تغییر داد؟" سایر منابع معتبر مانند CXL نیز به این نتیجه رسیده اند که CTR یک عامل رتبه بندی است.

غواصی عمیق تر:
* پوسیدگی محتوا چیست و چگونه بر سئوی شما تأثیر می گذارد
* نحوه نوشتن سرفصل های قهرمان برای افزایش نرخ کلیک

ج) با استفاده از Content Decay صفحاتی با ترافیک رو به کاهش را شناسایی کنید
با انتشار محتوای بیشتر، ترافیک و رتبه بندی محتوای قدیمی شما ناگزیر شروع به کاهش می کند.

پست ها قدیمی می شوند، رقبا مقالات خود را به روز می کنند، شما ساختن لینک های جدید را متوقف می کنید و غیره. دلیلش هرچه که باشد، به روز نگه داشتن همه چیز و در عین حال دنبال کردن موضوعات جدید دشوار است.

پرداختن به ترافیک رو به زوال شما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیگیری محتوای قدیمی‌تر (اما همچنان ارزشمند) و اولویت‌بندی منابع برای به‌روزرسانی پست‌های قدیمی در مقایسه با ایجاد محتوای جدید است.

Dive Deeper: Content Decay Masterclass: چگونه ترافیک وبلاگ خود را با تازه کردن محتوای قدیمی دو برابر کنید

د) سوالات مرتبط را برای همسویی با هدف جستجو پوشش دهید
بخش‌های «مردم هم می‌پرسند» و «جستجوهای مرتبط» در SERP دو ابزار عالی هستند که می‌توانید از آنها برای کشف هدف جستجوی کاربر استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال رتبه بندی برای کلمه کلیدی "بهینه سازی محتوا" هستید، ممکن است وسوسه شوید که یک آموزش طولانی در مورد این موضوع بنویسید (مانند این مقاله). با پاسخ دادن به سؤالاتی که در بخش «افراد همچنین می پرسند» می یابید، ممکن است بتوانید برخی از جستجوهای کمک صوتی را که قبلاً ذکر کردیم انجام دهید:


بخش «جستجوهای مرتبط» در پایین SERPها همچنین می‌تواند به شما پیشنهادهایی بدهد که چه بخش‌هایی را می‌توانید در مقاله خود بگنجانید.

برای هر موضوع، می توانید به برگه "تحقیق" بروید تا لیستی از سوالات جستجو شده را نمایش دهید.


مشاوره رایگان سئو من را رزرو کنید


2) یک تجربه صفحه بی عیب و نقص ارائه دهید
بهینه سازی سایت صفحه یک عامل رتبه بندی نسبتا ضعیف بوده است، که طبیعتاً متخصصان سئو هرگز آن را زیاد جدی نگرفتند. مطمئناً مهم بود، اما نه بیشتر از بهینه سازی سنتی در سایت و ایجاد لینک خوب.

زندگی در دنیای سئو بسیار سریع پیش می رود. با راه‌اندازی BERT و MUM، آخرین روند سئو نشان می‌دهد که گوگل می‌خواهد موتور جستجوی خود را با تنظیم الگوریتم رتبه‌بندی خود به سمت معیارهایی مانند بهینه‌سازی سایت صفحه، انسانی‌سازی کند.

پیوندها و برچسب‌ها مهم هستند - و تا زمانی که بتوانیم این کار را انجام دهیم - اما آنها تنها چیزهایی نیستند که باید به آنها توجه کرد. با راه‌اندازی به‌روزرسانی تجربه صفحه در سال ۲۰۲۰، گوگل این معیار جدید را به بخشی اصلی از الگوریتم خود تبدیل کرد.

گوگل تجربه صفحه را اینگونه تعریف می کند:

"مجموعه ای از سیگنال ها که نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب را فراتر از ارزش اطلاعات خالص آن اندازه می گیرند."

3) زمان اقامت خود را افزایش دهید
صنعت سئو برای همیشه در مورد تاثیر تجربه کاربر در الگوریتم رتبه بندی گوگل حدس می زند. بله، معماری سایت تمیز، سرعت بارگذاری سریع و تجربه موبایل مهم هستند، اما هیچ یک از این عوامل واقعاً تأثیر قوی بر رتبه‌بندی نداشتند... تا همین اواخر.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، گوگل قادر یک بار دیگر تصمیم گرفت که تغییر را برگرداند و یکی از جنبه های تجربه کاربر را در مجموعه فاکتورهای رتبه بندی خود حیاتی کند: زمان ماندن.

قبل از اینکه بتوانید بگویید من نرخ پرش املایی را اشتباه نوشتم، اجازه دهید یک تعریف تقریبی به شما ارائه دهم:

زمان اقامت زمانی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوند SERP و قبل از بازگشت به SERP، به دیدن یک صفحه می پردازد.

بیایید با مثال زیر به آن فکر کنیم:

کاربر گوگل با کلمه کلیدی "تکنیک های سئو" جستجو می کند، نتایج برتر را بررسی می کند، این صفحه را پیدا می کند و روی آن کلیک می کند.
چهار دقیقه و 35 ثانیه بعد، کاربر تصمیم می گیرد که آنچه را که به دنبالش بود پیدا کرده است و برای خواندن صفحات دیگر به سراغ SERP ها می رود.
زمان ماندن آنها 4 دقیقه و 35 ثانیه خواهد بود. به خودی خود، این معیار برای شما یا گوگل تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. اما اگر گوگل فکر می‌کند که مردم بیشتر از صفحات رقبای ما در این صفحه می‌مانند، متوجه خواهند شد که صفحه ما احتمالاً کار بهتری انجام می‌دهد.

هرچه کاربران راضی تر باشند، برای گوگل بهتر است. بنابراین، آنها به صفحه زمان اقامت بالا نسبت به رقبای خود پاداش می دهند. چقدر؟ ما نمی دانیم. اما ممکن است این تکان دهنده اضافی باشد که یک صفحه برای ربودن جایگاه شماره یک برای یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی نیاز دارد.

برای روشن بودن: زمان ماندن با نرخ پرش یکسان نیست، زیرا دومی تعداد بازدیدکنندگانی را که در یک صفحه فرود می‌آیند و سپس بدون هیچ گونه تعامل دیگری آن را ترک می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند. به طور خاص، درصد جلسات تک صفحه ای تقسیم بر تمام جلسات وب سایت شما (یا یک صفحه جداگانه) است.

پرش‌ها، مانند بستنی‌های خوب، طعم‌های مختلفی دارند: برخی از بازدیدکنندگان از طریق توییتر، برخی دیگر از منابع مستقیم (مانند نشانک‌ها) و غیره.

زمان اقامت نیز زمان حضور در سایت نیست، زیرا دومی می تواند شامل افرادی باشد که از خارج از SERP آمده اند. زمان اقامت مانند فرزندان نرخ پرش و زمان در سایت است، اما نسبت به والدینش سئو دوستانه تر است.

خبر بد این است که شما نمی توانید کار زیادی برای بهبود زمان اقامت خود انجام دهید - به جز بهبود تجربه کاربری خود. هر چیزی که وب سایت شما را کاربرپسندتر کند، احتمالاً زمان اقامت شما را افزایش می دهد. و عکس آن نیز صادق است: اگر طراحی وب سایت وردپرسی شما غیرقابل اعتماد، قدیمی یا آماتور به نظر می رسد، بازدیدکنندگان جدید احتمالاً به SERP ها بازگشته و روی نتیجه دیگری کلیک می کنند. و گوگل این را دوست ندارد.

اکنون که زمان ماندن را درک کردید، در اینجا چند تکنیک SEO وجود دارد که می توانید برای بهبود تجربه کاربر و تقویت محتوای موجود خود در موتورهای جستجو از آنها استفاده کنید.

الف) خواندن پست های خود را آسان کنید
آیا تا به حال عبارت "قالب بندی محتوا برای وب" را شنیده اید؟ برای اینکه شانس افزایش رتبه بندی ارگانیک خود را داشته باشید، باید یک قدم جلوتر بروید و محتوا را برای خوانایی بهینه کنید.

این نکات قالب بندی می تواند به افزایش خوانایی محتوای شما کمک کند:

محتوای با کیفیت بنویسید: قالب بندی مهم است، اما ایده های عالی، ارائه قانع کننده و دستور زبان و املای بدون خطا نیز اهمیت دارد.
از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید: پاراگراف های 3-4 جمله ای را هدف بگیرید. در صورت لزوم، حتی می توانید از پاراگراف های یک جمله ای استفاده کنید، اما از آنها کم استفاده کنید وگرنه پست شما مانند یک لیست مواد غذایی به نظر می رسد.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : luck
تاریخ : دو شنبه 23 خرداد 1401
زمان : 13:42


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.