A0: b0:  راهنمای کامل ساخت کتابفروشی آنلاین

آموزش طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

راهنمای کامل ساخت کتابفروشی آنلاین


طراحی سایت فروشگاه کتاب

کتاب یکی از کالاهایی است که بخشی از جامعه مانند دانش آموزان، معلمان و اساتید مخاطبان ثابت آن هستند و در طول تحصیل و آموزش خود همواره به صورت حضوری یا اینترنتی کتاب خریداری می کنند. اگر به بازار کتاب شهر خود نگاه کنید، فروشگاه های بسیاری از نشریات مختلف را خواهید دید. همچنین کتابفروشی های آنلاین زیادی وجود دارد، برای طراحی سایت کتاب فروشی آنلاین می توانید با کارشناسان مشتی وب تماس بگیرید.

با هم، برای خرید کتاب در این فروشگاه ها حضوری چک می کنیم. باید برای خرید کتاب هایی که در صورت داشتن شغل باید مرخصی بگیرید، وقت بگذارید. پس از تحمل ترافیک و شلوغی شهر، باید به فروشگاه ها مراجعه کنید تا کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر کتاب کمیاب باشد، کار شما سخت‌تر می‌شود و باید بیشتر جستجو کنید. پس از خرید کتاب باید با تحمل ترافیک و شلوغی شهر به خانه یا محل کار خود برگردید.

این نوع خرید مدت هاست که از اینترنت و زندگی ماشین های امروزی ناپدید شده است، مگر اینکه مشتری بخواهد در بازار کتاب پرسه بزند و بگردد. با توجه به اینکه امروزه مردم تمام مایحتاج خود را از طریق اینترنت خریداری می کنند، برای خرید کتاب از کتابفروشی اینترنتی نیز محصول مورد نظر خود را خریداری می کنند. روش های مختلفی برای فروش اینترنتی کتاب وجود دارد که یکی از آنها طراحی سایت فروش کتاب است. در این مقاله با ما همراه باشید تا موضوع راه اندازی کتابفروشی آنلاین را بررسی کنیم.

 

 

چه کسی برای راه اندازی یک کتابفروشی آنلاین مناسب است؟

 

عمدتاً برای همه کسانی که تجارتشان با کتاب مرتبط است، یعنی مترجمان، ناشران، نویسندگان و نویسندگان می توانند با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، کسب و کار خود را تغییر دهند. اما اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید و به کتاب و کتاب فروشی علاقه مند هستید، طراحی سایت کتابفروشی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. چندین زمینه برای کار وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از کتاب های تخصصی در زمینه کتاب های دانشگاهی یا کتاب های کودک یا دانشجو یا ... استفاده کنید.

 

آیا سودآوری از طریق طراحی سایت فروش کتاب امکان پذیر است؟

 

وقتی صحبت از کتاب و کتابخوانی می شود، بیشتر هدف ها بر سرانه پایین مطالعه کتاب در ایران تمرکز می کنند. اما در نظر داشته باشید که دانش آموز همیشه به کتاب ها و منابع درسی نیاز دارد و مشتری همیشگی شما خواهد بود. از طرفی کتاب هایی در زمینه بازاریابی، فروش، موفقیت و بورس نیز جزو پرفروش ترین کتاب های فروشگاه ها هستند.

این یک محصول جدید است که بلافاصله پس از طراحی و وارد کردن اطلاعات محصول، فروش نخواهد داشت. شما باید وب سایت خود را بهینه کنید و در کنار سئو محتوای هدفمند تولید کنید. بعد از مدتی که برند خوبی دارید و مشتری به شما اعتماد می کند، کتاب شروع به فروش می کند. بنابراین می توان گفت که میزان فروش شما کاملاً به شما و عملکرد شما بستگی دارد و حضور و فعالیت مستمر شما در فضای مجازی از جمله سایت و شبکه های اجتماعی شما را موفق خواهد کرد.

 

راه های راه اندازی کتابفروشی آنلاین

 

روش های مختلفی برای کار در اینترنت وجود دارد که برخی از آنها راه را برای فروش روان هموار می کنند و برخی دیگر ناهموار هستند. از این رو سه روش را معرفی کرده ایم که با توجه به تجربه جزو بهترین ها هستند.

طراحی سایت فروش کتاب

طراحی سایت فروشگاهی یکی از بهترین راه ها برای راه اندازی کسب و کار آنلاین کتاب است. از این طریق به اطلاعات مهمی مانند ایمیل و شماره تماس افراد دسترسی دارید و از طریق روش های بازاریابی به راحتی می توانید از میزان فروش محصولات خود مطلع شوید. به عنوان مثال، با استفاده از ایمیل مارکتینگ، مشتریان خود را از جدیدترین محصولات یا محصولات با تخفیف مطلع کنید و آنها را به خرید محصول تشویق کنید. چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید.

اولین قدم این است که هدف خود را از ساخت سایت تعیین کنید. طراحی سایت شرکتی برای ارائه محصولات یا طراحی سایت فروشگاهی برای فروش کتاب چیزی است که شما به دنبال آن هستید. دسته بندی کتاب های مورد نظر شما چیست؟ آیا قصد فروش نوعی کتاب را دارید یا در زمینه خاصی مانند کتاب های دانشگاهی یا کتاب های تخصصی تر دانشگاه پیام نور فعالیت می کنید؟

چگونه محصولات را برای مشتری ارسال کنیم یا هزینه محصولات را پرداخت کنیم؟ آیا ضمانت بازگشت وجه را برای مشتری خود در نظر می گیرید؟ خدمات مشتری چگونه است؟ اگر مشتری محصولی را دریافت کرد که با آن مشکل داشت، چگونه می تواند آن را با شما در میان بگذارد؟

 

راهنمای کامل ساخت یک فروشگاه اینترنتی کتاب

فراموش نکنید که عناوینی مانند طراحی سایت ارزان در این مرحله شما را گول نمی زند. در مورد اول، هیچ چیز بدون دلیل ارزان نیست. چارچوب خاصی برای طراحی سایت اختصاصی تعریف شده است که رعایت آن مستلزم صرف زمان و تجربه و همچنین تعیین بودجه مناسب است. گرافیک سایت، طراحی UI/UX مواردی هستند که باید در ابتدای سایت در نظر گرفته شوند زیرا بعداً به آنها نیاز خواهید داشت.

به عنوان مثال اگر تجربه کاربری سایت شما خوب نباشد باعث می شود مشتری خیلی زود سایت شما را ترک کند و البته یکی از عوامل سئوی گوگل ماندگاری سایت است. بنابراین عدم توجه به این عامل باعث کاهش رتبه و اعتبار شما نزد گوگل و کاهش رتبه شما می شود. از سوی دیگر، برای رسیدن به هدف خود برای افزایش فروش، باید نقاط ضعف خود را در بحث تجربه کاربری یا هر بخش دیگری برطرف کنید. نتیجه این است که پس از پرداخت هزینه و دریافت سایت، باید دوباره برای رفع خطاها از سایت هزینه کنید. در همین حال، اگر شرکت طراحی در تهران که مدیر پروژه شما بود، از ارائه پشتیبانی محتوا خودداری کند، کار شما دشوارتر می شود و بر اساس تجربه، ممکن است مجبور شوید سایت خود را توسط شخص یا شرکتی با شهرت بالاتر طراحی مجدد کنید. همه اینها در کنار هم نتیجه ای جز ضرر مالی و زمانی ندارد.

 

پس از طراحی سایت فروش کتاب، نوبت شماست که بر تولید محتوا تمرکز کنید و وب سایت خود را با کمک سئو به مخاطبان ارائه دهید تا بتوانید فرآیند فروش خود را آغاز کنید.

 

فعالیت در بازار مارکت پلیس

 

اگر نمی‌خواهید سایتی طراحی کنید یا زمان مدیریت آن یا بودجه استخدام یک وب‌مستر را ندارید، کار در یک بازار پلیس قدرت مانند دیجی کالا یک معامله خوب برای شما است. اصولاً روش کار در بازار پلیس به این صورت است که پس از ثبت نام اطلاعات واقعی خود را در پنل کاربری وارد کرده و پس از آنالیز مدارک و البته محصولات خود، می توانید محصولات را به فروش برسانید و در ازای دریافت هزینه، آنها را به فروش برسانید. محصولات برای شما ارائه می شود. پس باید درصدی از فروش خود را به صاحب فروشگاه بدهید و این تنها ایراد کار در بازار پلیس است. طبیعتا پس از مدتی فعالیت در بازار پلیس، فروش شما افزایش می یابد و مشتریان بیشتری پیدا می کنید و سرمایه گذاری زمان و هزینه در سایت شما سود و معقول تر خواهد بود. با طراحی سایت مارکت پلیس خود میتوانید به جای دادن پوراسنت صاحب سایت فروشگاه باشید.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

 

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی فوق العاده خوب برای راه اندازی هر نوع فروشگاهی است. کار انحصاری در اینستاگرام ایده خوبی نیست. دلایل مختلفی برای تایید این موضوع وجود دارد، به عنوان مثال ممکن است اینستاگرام فیلتر شده باشد. در این صورت هیچ گونه دسترسی به مخاطب خود نخواهید داشت و به راحتی آن را از دست خواهید داد. اما با داشتن سایت به اطلاعات کاربران دسترسی دارید. پیشنهاد می کنیم علاوه بر طراحی سایت فروش کتاب، در صفحه اینستاگرام خود نیز کار کنید و نکات مهم سئو اینستاگرام را رعایت کنید. از طریق اینستاگرام کاربر را جذب کنید و محصولات خود را از طریق سایت به مشتری بفروشید و نگران فیلتر شدن و از دست دادن مخاطب نباشید.

هر سایت بسته به نوع ویژگی باید دارای ویژگی هایی باشد. به عنوان مثال طراحی گرافیکی جذاب یکی از نکاتی است که برای هر سایتی باید در نظر گرفته شود تا مخاطب بخواهد با سایت تعامل داشته باشد و بر روی قسمت های مختلف سایت کلیک کند. اما یک سری نکات وجود دارد که باید در سایت فروش کتاب در نظر بگیرید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: طراحی سایت,
نویسنده : luck
تاریخ : دو شنبه 1 فروردين 1401
زمان : 14:14


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

cache01last1699769670